Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Qantas = flygbolag

Av Pink Ozzy - 13 januari 2011 15:33

Jag kan bara inte undanhålla er det goda skratt jag fick när jag fick nedanstående mejl:


Efter en flygning skriver piloten ut en felrapport, därefter får mekanikerna en felanmälan och bedömer vilken reparation felet kräver. Blanketten är ett papper som piloten fyller i och mekanikerna läser för att sedan reparera felet. Mekanikerna skriver sedan, på blankettens nedersta del, vad de har gjort för reparationer och piloterna läser därefter igenom rapporten till nästa flygning. Ingen kan påstå att personalen på marken och mekanikerna inte har någon humor. Här är några verkliga, registrerade felrapporter över behov av underhåll och problem, som Qantas piloter har skrivit. Samt vilken lösning som underhållspersonalen har skrivit. Som kuriosa ska tilläggas att Qantas är det enda större flygbolag som aldrig haft en allvarlig olycka.


P = Problem inlämnat av piloten.

S = Svar från mekaniker.
================================================================
P: Innersta hjulet på vänster sida borde nästan bytas.
S: Har nästan bytt ut det innersta hjulet på vänster sida.

 

P: Testflygningen gick OK, bortsett från att den automatiska landningen var något hård.
S: Det är inte installerat något automatiskt landningssystem på detta flygplan.

P: Propeller nr.2 får inte nog med smörjning.

S: Smörjning till propeller nr.2 är OK. Smörjning till propeller nr1, 3 och 4 är felaktig.

P: Någonting sitter löst i cockpit.
S: Någonting sattes fast i cockpit.

P: Döda insekter på framrutan.
S: Levande insekter är restade i lagret.

P: Autopiloten ger ett fall på 200 fot när flyghöjden skall låsas.
S: Kan inte återskapa problemet på marken.

P: Tecken på läckage på höger sidas landningsställ.
S: Tecknet borttaget.

P: Ljudet i intercom är otroligt högt.
S: Ljudet i intercom inställt till en mera trovärdig nivå.

P: Mothållslåset får gashandtaget att sitta fast.
S: Det är liksom avsikten...

P: Misstänker att det är en spricka i framrutan.
S: Misstänker att du har rätt.

P: Saknar motor nr.3
S: Motor funnen på höger vinge, efter kort sökarbete...

P: Flygplanet uppför sig lustigt.
S: Flygplanet har beordrats att ta sig samman, flyga ordentligt och vara lite mer seriöst.

P: Radarn brummar.
S: Har omprogrammerat radarn till att tala.

P: Mus i cockpit.
S: Katt installerad.

 

 

 

 

Here are some conversations that airline passengers normally will never hear. The following are accounts of actual exchanges between airline pilots and control towers around the world.

Tower: "Delta 351, you have traffic at 10 o'clock, 6 miles!"
Delta 351: "Give us another hint! We have digital watches!"

"TWA 2341, for noise abatement turn right 45 Degrees."
"Centre, we are at 35,000 feet. How much noise can we make up here?"
"Sir, have you ever heard the noise a 747 makes when it hits a 727?"

From an unknown aircraft waiting in a very long take-off queue:
"I'm f...ing bored!"
Ground Traffic Control: "Last aircraft transmitting, identify yourself immediately!"
Unknown aircraft: "I said I was f...ing bored, not f...ing stupid!"

O'Hare Approach Control to a 747: "United 329 heavy, your traffic is a Fokker, one o'clock, three miles, Eastbound."
United 239: "Approach, I've always wanted to say this... I've got the Little Fokker in sight."

A student became lost during a solo cross-country flight. While attempting to locate the aircraft on radar, ATC asked, "What was your last known position?"
Student: "When I was number one for take-off."

A DC-10 had come in a little hot and thus had an exceedingly long roll out after touching down. San Jose Tower Noted: "American 751, make a hard right turn at the end of the runway, if you are able. If you are not able, take the Guadalupe exit off Highway 101, make a right at the lights and return to the airport."

There's a story about the military pilot calling for a priority landing because his single-engine jet fighter was running "a bit peaked."
Air Traffic Control told the fighter jock that he was number two, behind a B-52 that had one engine shut down.
"Ah," the fighter pilot remarked, "The dreaded seven-engine approach."

Taxiing down the Tarmac, a DC-10 abruptly stopped, turned around and returned to the gate. After an hour-long wait, it finally took off. A concerned passenger asked the flight attendant, "What, exactly, was the problem?"
"The pilot was bothered by a noise he heard in the engine," explained the flight attendant. "It took us a while to find a new pilot."

A Pan Am 727 flight waiting for start clearance in Munich overheard the following:
Lufthansa (in German): "Ground, what is our start clearance time?"
Ground (in English): "If you want an answer you must speak in English."
Lufthansa (in English): "I am a German, flying a German airplane, in Germany. Why must I speak English?"
Unknown voice from another plane (in a beautiful British accent): "Because you lost the bloody war."

Tower: "Eastern 702, cleared for take-off, contact Departure on frequency 124.7"
Eastern 702: "Tower, Eastern 702 switching to Departure. By the way, after we lifted off we saw some kind of dead animal on the far end of the runway."
Tower: "Continental 635, cleared for take-off behind Eastern 702, contact Departure on frequency 124.7 Did you copy that report from Eastern 702?"
Continental 635: "Continental 635, cleared for take-off, roger; and yes, we copied Eastern... we've already notified our caterers."

One day the pilot of a Cherokee 180 was told by the tower to hold short of the active runway while a DC-8 landed. The DC-8 landed, rolled out, turned around, and taxied back past the Cherokee. Some quick-witted comedian in the DC-8 crew got on the radio and said, "What a cute little plane. Did you make it all by yourself?"
The Cherokee pilot, not about to let the insult go by, came back with a real zinger: "I made it out of DC-8 parts. Another landing like yours
and I'll have enough parts for another one."

The German air controllers at Frankfurt Airport are renowned as a short-tempered lot. They not only expect one to know one's gate parking
location, but how to get there without any assistance from them. So it was with some amusement that we (a Pan Am 747) listened to the following exchange between Frankfurt ground control and a British Airways 747, call sign Speedbird 206.
Speedbird 206: "Frankfurt, Speedbird 206 clear of active runway."
Ground: "Speedbird 206. Taxi to gate Alpha One-Seven." The BA 747 pulled onto the main taxiway and slowed to a stop.
Ground: "Speedbird, do you not know where you are going?"
Speedbird 206: "Stand by, Ground, I'm looking up our gate location now."
Ground (with quite arrogant impatience): "Speedbird 206, have you not
been to Frankfurt before?"
Speedbird 206 (coolly): "Yes, twice in 1944, but it was dark, and I didn't land."

While taxiing at London's Gatwick Airport, the crew of a US Air flight departing for Ft. Lauderdale made a wrong turn and came nose to nose with a United 727. An irate female ground controller lashed out at the US Air crew, screaming:
"US Air 2771, where the hell are you going?! I told you to turn right onto Charlie taxiway! You turned right on Delta! Stop right there. I know it's difficult for you to tell the difference between C and D, but get it right!"
Continuing her rage to the embarrassed crew, she was now shouting hysterically: "God! Now you've screwed everything up! It'll take forever to sort this out! You stay right there and don't move till I tell you to! You can expect progressive taxi instructions in about half an hour and I want you to go exactly where I tell you, when I tell you, and how I tell you! You got that, US Air 2771?"
"Yes, ma'am," the humbled crew responded.
Naturally, the ground control communications frequency fell terribly silent after the verbal bashing of US Air 2771. Nobody wanted to chance engaging the irate ground controller in her current state of mind. Tension in every cockpit out around Gatwick was definitely running high.
Just then an unknown pilot broke the silence and keyed his microphone, asking: "Wasn't I married to you once?"

SAS: Tower, Scandinavian 645, ready for departure
TWR: SAS645, I've got traffic on 3 miles final...errr...stand by
(Short pause while she coordinates with the colleague working the parallel runway)
TWR: SAS645, Are you ready for a quick one?
SAS: Sure ma'am, but I have to go to Hamburg first...

 

 
ANNONS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 16 juli 19:40

Jag kan inte släppa det jag läste om på Twitter igår mellan #robertovacchi och nån mer. Med tanke på de synpunkter som Vacchi framförde har jag några andra sporter som han säkert skulle lovordar. ? Speedway med en halv kurva med kullersten eller as...

Av Pink Ozzy - Måndag 16 juli 09:12

Följde en tråd på Twitter där Roberto Vacchi, kommentator på Eurosport och nån kille inte var överens om bansträckningen igår. Ju längre jag läste ju mer förbannad blev jag. Jag såg själv etappen till stora delar och undrade vad dom höll på med. På g...

Av Pink Ozzy - Torsdag 12 juli 16:34

Valet närmar sig. Många vet vad de ska rösta på av gammal vana. Många vet vad de INTE ska rösta på. Dels p g a ideologi och dels p g a bl hat mot andra partier. Många röstar på sin ideologi och inget annat Många röstar på ett parti p g a avun...

Av Pink Ozzy - Torsdag 12 juli 16:10

Finalen närmar sig och trots kroaterna illdåd på 60 och 70-talet håller jag på dom i finalen. Anledningen är flera. De är de underdog. Brukar hålla på dom. Kroaterna har på ett fantastiskt sätt rest sig ur kriget och det finns knappt ett mer nationa...

Av Pink Ozzy - Fredag 6 juli 10:05

Fotbolls-VM i full gång och ni som läst mina tidigare inlägg har nog lagt märke till hur fel jag hade. Nästan inget har slagit in och de tilltänkta mästarna är redan borta. Iniesta, Ronaldo, Müller, Messi och många fler får se resten av VM i sina va...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Vad tycker du om dagens invandring av flyktingar?
 Ut med dom
 Vi ska ta emot alla som vill till oss
 Fördela flyktingar efter nationens förmåga att ta emot
 Ta emot, men återvänd efter krig med FN-bidrag
 Ta emot, men skicka tillbaka efter krig.
 Ge endast bidrag på "hemmaplan" som SD förespråkar
 Det är FN, EU och respektive nation att göra det bästa möjliga.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Följ bloggen

Följ Var alltid ärlig mot dig själv och andra med Blogkeen
Följ Var alltid ärlig mot dig själv och andra med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se